Kontakt

sociala medier

Vanliga frågor

På de skrädderiarbeten vi utför har du alltid 8 månaders garanti. Garantin omfattar endast själva lagningen/måttanpassningen, inte eventuella skador som uppstår utanför detta område. Ofta förstärker vi extra yta runt själva skadan för att göra våra lagningar extra slitstarka. Garantin gäller inte om plagget använts/hanterats ovarsamt eller om detskadats av sådant som ett nytt motsvarande plagg hade skadats av.

Med leverans med Postnord tar det högst 14 dagar från det att vi mottagit ditt plagg till att du har det hos dig igen – lagat och klart!
Vi jobbar enbart med våra egna professionella skräddare, som alla är försäkrade via Fora försäkring.

Vi lagar de flesta textilier – allt från kjolar, jackor och jeans till stickade plagg, skjortor och båtkapell. Och mycket mer!

Vi mejlar en länk till en utskrift av frakthandlingen som du kan skriva ut och tejpa eller klistra på en valfri påse som innehåller de plagg som du har beställt lagning eller ändring på. Mejlet får du inom några dagar efter att du har kontaktat oss.

Hos oss på lagaplagg.se kan du antingen betala med Klarna eller Swish. Vi skickar alltid ett kvitto till dig via e-post. Din order aktiveras automatisk så fort vi har mottagit plagget.

Tillgängliga betalsätt:

  • Swishbetalning
  • Delbetala per månad eller betala i slutet av nästkommande månad.
  • Banköverföring via din internetbank.

Vi lagar plagg i alla sorters material förutom dessa:

  • En del plagg i fejk-läder, där materialet kan ha flagnat. Var snäll
    och mejla oss bilder på skadan, innan du beställer.
  • Helt limmade vattentäta blixtlås. Vi kan byta vattentäta blixtlås, men
    då syr vi tillbaka dem istället för att tejpa dem.

För att tänka på miljön försöker vi att i möjligaste mån använda
återbrukat tyg, som kommer från egen produktion eller som kunder tidigare lämnat in till oss. Vi köper även in en del tyger från andrahandsbutiker. Exempel på sådant vi måste köpa nytt är blixtlås, kardborreband, tryckknappar och knappar.

Ja, vi kan laga även om det finns lagningar sedan tidigare. Det är dock
tidskrävande att ta bort gamla lagningar, något som gör att vi bara tar bort om det är absolut nödvändigt. Om du absolut vill att den gamla lagningen tas bort, ber vi dig att göra det själv innan du skickar plagget till oss.

Först och främst kommer vi att sms-a dig förslag till lösningar. Om vi
skulle hitta en lösning men du inte skulle gilla den lösningen på grund av exempelvis att den skulle medföra alltför stora förändringar i plaggets utseende – då återbetalar vi lagningsbeloppet exklusive frakt. Om vi över huvud taget inte lyckas hitta en lösning på skadan, då återbetalar vi till dig hela summan för reparationen, inklusive frakt.

Ja, vi lagar tryckknappar. Om det går att spänna åt den existerande utan
att byta ut den så gör vi det. Om det inte går, så ersätter vi med tryckknappar som är så lika som möjligt i färg och storlek som de ursprungliga.

Vi erbjuder våra tjänster över hela landet med huvudkontor i Umeå. Du lägger enkelt din beställning på vår webbplats. När du har gjort det, mejlar vi en fraktsedel för att du ska kunna skicka ditt/dina plagg till oss. Lämna in paketet hos ett Postnord-ombud och få tillbaka plagget/plaggen inom 2 veckor.

Hos oss kan du betala enkelt via Klarna och kan använda bland annat kort, Swish, faktura eller banköverföring . Vi skickar kvitto till dig via e-post. Om du vill betala med faktura, så kommer du att få fakturan från Klarna först när vi mottagit din försändelse.

Frankerad påse: inom en vecka från dagen du beställt kommer du att få
hem ett brev som innehåller en påse och en fraktsedel. Du kan även beställa fraktsedel via e-post. Då får du använda egen påse eller förpackning för att kunna skicka plagget/plaggen i. Skicka din påse/ditt paket med kläder som du beställt lagning av genom att lämna in hos ett Postnord-ombud.

Varukorg
Rulla till toppen