Kontakt
Vanliga frågor
På de skrädderiarbeten vi utför har du alltid 8 månaders garanti. Garantin omfattar endast själva lagningen/måttanpassningen, inte eventuella skador som uppstår utanför detta område. Ofta förstärker vi extra yta runt själva skadan för att göra våra lagningar extra slitstarka. Garantin gäller inte om plagget använts/hanterats ovarsamt eller om detskadats av sådant som ett nytt motsvarande plagg hade skadats av.
Vi lagar de flesta textilier – allt från kjolar, jackor och jeans till stickade plagg, skjortor och båtkapell. Och mycket mer!
Exempel på plagg vi INTE lagar är:
- En del plagg i fejk-läder, där materialet kan ha flagnat. Var snäll och mejla oss bilder på skadan, innan du beställer.
- Helt limmade vattentäta blixtlås. Vi kan byta vattentäta blixtlås, men
då syr vi tillbaka dem istället för att tejpa dem.
Hos oss på lagaplagg.se kan du antingen betala med Klarna eller Swish. Vi skickar alltid ett kvitto till dig via e-post. Din order aktiveras automatisk så fort vi har mottagit plagget.
Tillgängliga betalsätt:
- Swishbetalning
- Delbetala per månad eller betala i slutet av nästkommande månad.
- Banköverföring via din internetbank.
För att tänka på miljön försöker vi att i möjligaste mån använda återbrukat tyg, som kommer från egen produktion eller som kunder tidigare lämnat in till oss. Vi köper även in en del tyger från andrahandsbutiker. Exempel på sådant vi måste köpa nytt är blixtlås, kardborreband, tryckknappar och knappar.
Ja, vi kan laga även om det finns lagningar sedan tidigare. Det är dock tidskrävande att ta bort gamla lagningar, något som gör att vi bara tar bort om det är absolut nödvändigt. Om du absolut vill att den gamla lagningen tas bort, ber vi dig att göra det själv innan du skickar plagget till oss.
Först och främst kommer vi att sms-a dig förslag till lösningar. Om vi skulle hitta en lösning men du inte gillar den lösningen på grund att det exempelvis skulle medföra alltför stora förändringar i plaggets utseende – då återbetalar vi lagningsbeloppet exklusive frakt. Om vi över huvud taget inte lyckas hitta en lösning på skadan, då återbetalar vi till dig hela summan för reparationen, inklusive frakt.
Ja, vi lagar tryckknappar. Om det går att spänna åt den existerande utan att byta ut den så gör vi det. Om det inte går, så ersätter vi med tryckknappar som är så lika som möjligt i färg och storlek som de ursprungliga.
Vi erbjuder våra tjänster över hela landet med huvudkontor i Umeå. Du lägger enkelt din beställning på vår webbplats. När du har gjort det, mejlar vi en fraktsedel för att du ska kunna skicka ditt/dina plagg till oss. Lämna in paketet hos ett Postnord-ombud och få tillbaka plagget/plaggen inom 2 veckor.
Frankerad påse: inom en vecka från dagen du beställt kommer du att få hem ett brev som innehåller en påse och en fraktsedel. Du kan även beställa fraktsedel via e-post. Då får du använda egen påse eller förpackning för att kunna skicka plagget/plaggen i. Skicka din påse/ditt paket med kläder som du beställt lagning av genom att lämna in hos ett Postnord-ombud.